I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday 4 June 2011

PERJALANAN HIDUP SI BONGKOK

                                                                                


Ini la Si Bongkok milik Cikgu Wan,ayam yg berasal dari reban serama paka.. Ayam berdarah lanun ini telah dipertanggungjawabkan kepada saya untuk dilatih selepas ia kalah dalam pertandingan pada tahun 2009.
Selepas ianya salin bulu Si Bongkok telah menjuarai Serama A dan di nobatkan BOTB Papar2010....




Gambar ini saya ambil selapas pertandingan di Tuaran 2010 dan Si Bongkok telah mendapat naib juara dengan perbezaan 0.05 markah sahaja kepada penyandang juara..Selepas itu saya pun tinggalkan Si Bongkok kepada tuannya..Lihat la bulu nya yang sangat bersinar dan dada nya yang besar seperti syarifah aini..hehehe... Yang kat belakang tu adalah pelakon dulu2 Mr.Os... hahaha














Beberapa minggu kemudian Cikgu Wan menyatakan Si Bongkok telah jatuh sakit,pada mulanya saya ingatkan ia rindu kat saya..hehehe
Rupa-rupanya ia terkena sakit tidak hadam makanan..Selepas beberapa hari di reban saya iapun pulih sedia kala namun penyakitnya berulang 2 minggu kemudian dan tidak dapat saya selamatkan..Tepat jam 4.45 subuh 25/07/2010 (ahad) Si Bongkok telah habis nyawa..Sampai la sekarang lawi Si Bongkok saya simpan sebagai kenangan...

No comments:

Post a Comment